vrijdag 24 oktober 2008

Semana de estudo



Hei fa! (copyright Alida van De Boomhut)




deze week een studieweekje, en ik moet zeggen, zelfs met het niet naar school gaan, vliegt de tijd!


Maandag had ik een verplichte les (Metodologias de traduçao) tot acht uur, dus die dag ging al snel voorbij. Had graag gehad dat ze wat vroeger stopte, want dEUS was in Lissabon! In de Fnack in Baixa-Chiado maakten ze even een stop om dag te zeggen aan de fans (denk ik - ik las de aankondiging per toeval in mijn ochtendkrant op weg naar school, maar er stond niet echt een 'jobbeschrijving' bij). Ze waren blijkbaar op weg naar Porto om daar een concertje te geven... Jammer!


Verder heb ik voor het eerst in mijn leven een McFlurry (Oreosmaak) gegeten. Niet slecht, moet ik zeggen, maar ik heb ook onlangs Super Size Me gezien, dus het zal bij eentje blijven.


Deze week vooral gewerkt voor school (met al dat mooie weer ben ik nog niet echt tot geconcentreerd werken geraakt) en luisterend oor gespeeld. Met het veranderen van het weer veranderen ook de gevoelens van de mensen rondom mij en vooral diegene met een vriend(innet)je thuis hebben het moeilijk: of ze gaan kapot aan gemis of ze hebben een scheve schaats gereden (omdat reden één net iets te ondraaglijk werd). En je mag drie keer raden wie al de stories mag aanhoren: jep, Miss hier. Niets op tegen, maar ik moet wel beginnen opletten dat ik de (vaak verboden) koppeltjes niet door elkaar begin te slaan of de verkeerde dingen op de verkeerde moment aan de verkeerde mensen zeg... Story is er niets bij!


Ook heb ik mij aan een sportactiviteit gewaagd: ik heb voor de tweede keer (hoewel de eerste keer meer show was dan echt sporten) mijn sportschoenen en dito outfit aangetrokken. Omdat Lissabon gebouwd is op zeven heuvels, durft het hier wel eens steil gaan (mijn kont is bijna gewapend beton!). Dus had ik er niets beter op gevonden dan af te zakken naar het metrostation van Baixa-Chiado; die telt 250 treden (eigenlijk iets meer, maar ben de tel kwijtgeraakt toen ik aan de praat raakte met een vriendin op de roltrap). Je hebt de roltrapversie en de gewone. Moedig als ik was, heb ik vier keer de gewone versie op en af gelopen. Tot ik bovenkwam... Bij de laatste klim had ik bekijks van een Portugees en bij het buitenkomen stond hij me op te wachten: "Hier sporten is hoogst uitzonderlijk dus ik ga ervan uit dat je niet van hier bent." Die openingszin had ik nog niet gehoord, moet ik zeggen. Maar naarmate het 'gesprek' (Portugese volzinnen van zijn kant; ademhappende horten en stoten van mijn kant) vorderde, kwamen er alsmeer zwarte bolletjes dansen voor mijn ogen en ik moest mij excuseren want anders was ik van mijn stokje gegaan! Mij even aan de kant gezet (=gelegd) om bij mijn positieven te komen. Voor zover het sportgedeelte, over naar de studio (ahum). Ik ga het nog doen, maar misschien iets gedoseerder, de volgende keer.


Gisteren naar de winkel geweest; de kleerwinkel welteverstaan. Enkele noodzakelijke dingen aangeschaft (toch wel vijf uur over gedaan; maar heb het wel goed gedaan: eerst windowshopping, vergelijkende studie uitgevoerd en verschillende grote centro commercials bezocht).


Vandaag gewekt door een telefoontje van het thuisfront en mij naar school begeven, met de bedoeling van een beetje research te doen in de bib. Niet gelukt, want kwam een Grieks facgenootje tegen die in zak en as zat wegens een al eerder vermeld fenomeen: vriendjes op scheve schaatsen.Dan maar naar de supermarkt geweest en een deel van mijn boodschappen gedaan.

Oja, op de foto zie je Tobi en mij tomaten pellen, op de chili con carne avond. Uiteindelijk hadden we ze niet nodig (en mochten Sonja en ik heel de week tomaten eten) maar het was dikke fun!

Tot de volgende!

M

1 opmerking:

stefi zei

Marietje!!!

'k vind het super zalig om je verhaaltjes te lezen :-). Ik wou dat wij ook zoiets hadden als een studieweek, terwijl de meeste studenten deze week vakantie hebben, mogen wij natuurlijk weer naar de les gaan :-(...

Ma soit, 't amusement daar!!!
dikke kus