donderdag 16 oktober 2008

Oepsiedeezie!

Stop, halt, para, hola! Verwatergevaar!
:-)
Ik ben niet de best blogger meer, moet ik toegeven. Het is al bijna vijf (!) dagen geleden dat ik nog iets geschreven heb, o jee, de writer's block heeft mij in zijn greep...
Even updaten: zoals al eerder gezegd (en ik ga het nog zeggen): de routine qua school zit er zo goed als in(gebakken). Ik heb een rustiger schema, waardoor ik meer tijd heb voor andere (school)dingen maar ook sneller dingen verschuif naar een latere datum (omdat ik toch tijd heb).
Gisteren ben ik spaghetti carbonara gaan eten bij mijn beste vriendinnetje hier (zij gaat mij voorstellen aan haar ouders als die haar komen bezoeken, raar!) in Lissabon. Ze is Romeinse maar de lingua veinicular is Portugees. Aangezien de school (lees: Lissabon) overspoeld is met Italianen, wordt er heel wat afgekwebbeld in de taal van de oude Romeinen. Leuk om te horen (best moeilijk om te verstaan) maar absoluut niet handig als je een gesprek wilt voeren (want ik spreek bij mijn weten nog altijd geen Italiaans). Dus wordt er in het Portugees "gepalaverd" (wat uiteindelijk voor de meesten ook de bedoeling is, dus die oefening is mooi meegenomen)!
Daarna terug naar Bairro Alto maar na een biertje ben ik naar huis gegaan. Het blijft tenslotte een schoolweek (;-)).
Dinsdag kennis gemaakt met een leuke Portugese jongen. Voor diegene die al een veelbetekend lachje om de lippen hebben: hij studeert mode en is bij deze dan ook... gay. Oooooh. Maar niet getreurd, hij wordt mijn perfecte gids om alle typische Portugese plekjes en gewoontes te tonen. Vrijdag (of zaterdag, hij is er nog niet aan uit) is er diner bij hem thuis en daarna gaan we de caféetjes verkennen. Leuk!
Nog op dinsdag heb ik kennis gemaakt met twee andere Belgen van het handjevol landgenoten die hier rondlopen. Twee Gentenaren (duidelijk te horen aan de tongval) die hier architectuur komen studeren (of dat is toch de bedoeling).
Ook op dinsdag was het me het feestje wel! Op minimercadodag stonden de bogen superslap en werd er duchtig rondgekust. Schuldige is de Finse schnaps waar iedereen eens van heeft mogen proeven (home made, 40% en bijzonder doeltreffend!) en die ervoor zorgde dat de handjes al snel wat losser werden. Mensen waarvan je dacht dat die op de dansvloer geen knip voor hun neus waard waren, bestonden die avond precies uit rubber: salsa, chacha, de hele playlist van Dirty Dancing (1 en 2!) stonden op het programma.
En voor je het weet zitten ze met je handen in je broek en hun tong in je mond (allesbehalve romantisch verwoord, maar zo was het dan ook!!!)
Ik zat buiten gezellig te babbelen met Jan en alleman tot ik in de gaten kreeg dat ons Sonja net iets te veel van de speciale vodka limão geproefd had. Resultaat: te vroeg naar mijn goesting naar huis met een zatte Duitse onder mijn armen. Ik heb haar (zoals het een goede kotgenote betaamt) in bed gestopt met een emmer (die ze volgens haar niet nodig had, maar ik was de kamer nog niet uit of de emmer was al 'in gebruik') naast haar bed. Blijkbaar was ze niet de enige, want op Facebook kom ik wat die avond betreft pas mal de berichtjes tegen die allemaal "hoofdpijn, kater, kots, misselijk, onvergetelijk, camera kwijt, dronken" als thema hebben...
En daar moet ik allemaal eens goed om lachen!
Bon, ga verder doen aan de ontwikkeling van de Portugese taal in de zestiende eeuw. Volgende week heb ik semana de estudo wat neerkomt op een week geen les, met de bedoeling dat je je huiswerk wat bijhoudt. Jaja...
Hasta la vista! (Ik weet het, Spaans is geen Portugees, maar ik kan toch niet blijven beijo schrijven?)
M

1 opmerking:

Julian zei

Ai ai ai, amper een dikke maand van huis weg en ons Marie verglijdt al hulpeloos in de decadentie... Wat gaat daarvan terechtkomen ;)

Ik maak van de reactie gebruik om eens te zeggen dat ik een trouw lezer ben van uw Portugees wedervaren, tis echt goe entertainment voor tijdens de pauzes :)

ciao ! (das Italiaans, zeker?)

Julien