woensdag 24 september 2008

West-Vlaanderen en zijn dochters...

Aangezien vandaag een doorslag was van gisteren, wordt het een kort verslagje.
Morgen is er erasmus vergadering en dus werd de test Engels naar vandaag verplaatst. Met het resultaat dat we gekregen hebben moesten we ons beneden inschrijven, maar aangezien we als erasmusstudenten nog geen studentennummer hebben, ging dat liedje mooi niet door. Een vriendelijke dame (die een zus heeft werken in het Europees parlement te Brussel) meldde ons dat de eerste week (Olivier maakte daar de eerste maand van) altijd wat hectisch verloopt. De erasmusafdeling is deze week ook gesloten (omdat ze onze komst optimaal wilden voorbereiden, luidde het excuusen - ze vertragen de boel eigenlijk alleen maar door dat te doen, maar kom, ik geef ze het voordeel van de twijfel, tot morgen tijdens de vergadering) dus alles wat inschrijvingen betreft, schuift een week op...
Het meest opvallende moment van de dag was wel de les literatura inglesa do sèculo XVI-XVIII. Haar naam deed het al enigszins vermoeden, maar ik had nooit gedacht dat de prof - Marijke Boucherie- een West-Vlaminge was, van Izehem nog wel!
Ik geloof dat we al meteen op elkaar gesteld zijn. :-)
De rest van de lessen vielen weer weg dus zijn we naar huis gegaan. Morgen komen er vrienden van Olivier (die blijkbaar naast wetenschappelijk onderzoeker ook artistiek directeur is- hij zet ergens begin oktober een kleine tentoonstelling in Lissabon City op!), die blijven tot het weekend.
Ook Sonia begint haar ware aard te tonen als kuismonster! Ze heeft een groot werkschema gemaakt dat nu in het midden van de keuken hangt en waarop je kan aanduiden als je jouw klussen gedaan hebt. Ik ben deze week aan de beurt om de badkamer en de keuken te kuisen, hoera...
Morgen is het weer voor dag en dauw opstaan, dus hou ik me vandaag rustig.
Waarschijnlijk zelfs eens vroeg in mijn kruipen...
Até amanhã!
M

1 opmerking:

mama en co zei

Dag Marie,

Inderdaad, Portugal op zijn best: hoe hectischer, hoe liever !

Gisteren hebben we een cinemaatje gedaan : Mama Mia. Best leuke musical maar wat pover van inhoud.

Voor de mevrouw uit Izegem, vraag haar eens of ze een Chantal Boucherie uit Roeselare kent?(getrouwd met Jan Leye en een schoolvriendin van mij uit de humaniora)

waar gaat de tentoonstelling van Olivier door? Welke kunst interesseert hem?

vele kusjes,
papa en mama