zondag 28 september 2008

Weekend





Voila, mijn eerste officiële weekje van het schooljaar zit erop. Echt vlot is het nog niet verlopen, wegens de lessen die alle vijf minuten verplaatst worden of al verzet zijn en ik mij van geen kwaad bewust ben.



Vrijdag het weekend ingezet met een "kotfeestje": een enorme residentie die gevestigd is in een oud klooster, met een vierkante blok aan gangen (in twee verdiepen) en een mooi aangelegde tuin met fontein (waar je niet in mocht, tenzij je op een leeftijd gekomen was waarbij je tanden beginnen uit te vallen).



Daar was het opnieuw een mengelmoes van identiteiten, vooral Oost-Europees eigenlijk. Ik heb een leuke babbel gehad met een jongen uit Leeds en een interessant (?) gesprek met een Brusselaar (die geen woord Nederlands kan) over de politieke situatie in ons vaderlandje, en vooral le point de vue van de Vlaming.



Daarna net niet met de laatste metro terug naar Bairro Alto, dan maar op de bus. In BA afgesproken met de mensen van vorige week; uiteindelijk is de uitgaanswijk niet zó groot, waardoor je de mensen zowiezo wel ergens weer eens terug tegenkomt.



Zaterdag naar een vlooienmarkt in Alfama geweest. Eerst voorbij eentje met juwelen in de buurt gelopen (daar heb ik mijn eerste paar oorringen gekocht, hurrah!) en dan met elèctrico 28 richting Alfama. Echt de moeite om erop te zitten, zeker bij mooi weer.



De markt viel wat tegen omdat de meeste mensen oude kleren en brocanterie verkochten, maar als je goed zou zoeken, zou je wel iets vinden.



Daarna bij een miradouro iets gaan eten (waar de Braziliaanse ober een lofzang afstak over mijn ogen; ik had moeten vragen waarom precies) en verder de weg naar beneden afgewandeld.



In de winkelstraat van Lissabon in de Casa (in de Casa, of all places) nog het een en ander gevonden voor op mijn kamer.



Morgen was het plan van naar IKEA te gaan, maar wegens maar open tot 13u, wordt dat wat krap.



's Avonds gaan eten op het kot van Femke (die er niet was want ze was bij haar moeder op bezoek in de Algarve) en een film gezien.



Tegen vieren in mijn bed (dus IKEA is zeker uitgesloten!) en nu wat schoolwerk doen: officiële inschrijvingspapieren in orde brengen, Midsummernight's dream lezen, cursussen ordenen...



Misschien ga ik nog eens naar het strand, maar dat zou al moeten lukken.



Ik heb er ook een paar sfeerbeelden opgezet, geniet ervan!



Tot de volgende



M



1 opmerking:

mama en co zei

ons weekend mocht er ook best wezen maar verbleekt toch bij dat van jou!
mooie foto's!
kusjes van ons allemaal