dinsdag 23 december 2008

691 200, 691 199, 691 198,...

Jaja, het aftellen is begonnen. Niet alleen het nieuwe jaar staat in de startblokken, voor velen is het nu tijd om de blok te doorploeteren en de examens een voor een af te kruisen op de kalender in de eerste maand van het nieuwe jaar.
Voor mij is het niet anders. Sinds zaterdagmiddag ben ik terug in ons Belgenlandje maar van leren is er nog niet zoveel in huis gekomen. Logisch, ik moet nog wat 'acclimatiseren'...
Zondagmiddag ben ik met de oudjes op kerstcadeaujacht geweest en maandag ben ik lekker lui geweest. Vandaag zou ik eens in actie moeten schieten maar ik ben al te laat begonnen... Mmh, misschien is er toch iets van die Portugese 'punctualiteit' in mij geslopen...
Nu, wachten rekt de pijn alleen maar, dus we maken er beter korte metten mee. Morgen is het Kerstavond en wordt er gevierd in familiekring (langs papa's kant). Zoals de traditie het wil, maakt elk van de vier zussen (ja, ik weet het, vier) plus de schoonzus (ons moeder) iets klaar voor het diner: aperitiefhapjes, dessert, hoofdplat, wijn,... Wij staan borg voor de chocolade mousse, dus morgen wordt er vroeg appel geblazen en is het alle hens aan dek: boodschappen doen, taken verdelen en aan de slag!
Maar het bereiden is al de helft van de fun, dus dat valt allemaal wel mee. Donderdag wordt er taart gegeten met de oma en opa langs mama's kant en 's avonds kunnen wij, als in de 4 leden van de familie Lammertyn, dan onze Kerst vieren. Drukke dagen, die Feestperiode...
Verder slaat de titel op het aantal seconden die er nog zijn in de week dat ik hier zit. Zondag vlieg ik alweer richting Lissabon om er eindejaar te vieren en aan het laatste deel van mijn Erasmusavontuur te beginnen. Benieuwd wat dat gaat geven...
Gisteren ben ik even gaan piepen aan de ijspiste die in het park van Waregem staat, temeer omdat er een bepaald kraampje bezet werd door een goeie vriendin met haar Tippers. Wegens een studiedag vandaag (ahum) en een paar koude voeten ben ik redelijk vroeg naar huis gekeerd, maar niet zonder mijn fietssleutel te zijn kwijtgeraakt en te voet naar huis te zijn gestapt... Werkt wel ontnuchterend :-)
Zo, de mini-update (want zoveel is er niet gebeurd in de laatste week voor het naar huiskomen; buiten drie testen en een Moustache-feestje in Bairro) zit erop.
Een zalige Kerst aan iedereen!
'Marie' X-Mas

1 opmerking:

Unknown zei

Lieve Marie,'k heb je nog even van ver kunnen zien,'k moet zeggen je zag er stralend uit!Hopelijk heb je straks een goede vlucht.Vanaf nu moeten we toch proberen wat beter contact te houden maar dat zal ons wel lukken.Wij wensen je alvast een spetterend feest,een goede nieuwe start met héél véél geluk.Kus Ilse