maandag 24 november 2008

Nee nee nee!

Ojee, het is niet waar!
Meestal schrijf ik mijn blog min of meer spontaan op (ik hou enkel bij op een blaadje waarover ik wil/ga schrijven) maar dit is nu gewoon een lijntje of vijf die ik uit mijn duim trek, vertellende over ... het weer!
Wie de blog wat volgt, weet hoe ik altijd opschep over het mooie weer, de zon, veel te warm gekleed, ... maar de weergoden hebben er blijkbaar genoeg van, want sinds maandagmorgen (=deze morgen), 10 uur (dus het stond echt op hun schema; mocht er zoiets als een 'wekelijkse weergodenvergadering' bestaan, dan ging het vandaag van: "Wat is het volgende punt op de agenda?" "Oja, Lissabon heeft zijn beste dagen nu wel gehad. We zijn bij de weergoden al bijna eind november! Wat denken jullie van een beetje stormweer?") staat er Belgisch weer op het menu...
En zo geschiedde: regen (mot weliswaar, maar toch een serieuze domper op de dag), veel wind en overal grijze grijze wolken.... NIET LEUK!
Volgende zaterdag komt de familie langs voor het weekend en ik had ze graag de stad getoond zoals ik ze ken: badend in het zonlicht. Hopelijk zijn de weergoden het tegen vrijdag beu van de kraan open te zetten en kiezen ze weer voor zonniger weer... (precies Frank Deboosere, à la "Morgen ben ik er weer, met meer weer - knipoog!")
Dit moest me dus even van het hart (in iets meer dan de spreekwoordelijke vijf lijntjes, blijkbaar). Op hoop van zegen, fingers crossed and hope to die.
Misschien moet ik een kaarsje gaan branden in een van de vele kerkjes in Lissabon... Ik meen het, als mijn wens uitkomt, bekeer ik me prompt tot devoot katholiek!
Bon, mijn tweede semana de estudo is begonnen, zit nu in de bib (verrassend hoeveel volk dat hier nog zit, wetende dat alleen de studenten die in de Master zitten, nog les hebben) en straks nog een masterklas van vier uur... Zo gaat de maandag ook voorbij :)
Até à próxima!
M

1 opmerking:

Jozefien zei

Ola Maria!

Het weer is blijkbaar gewoon opgeschoven, want wij hebben de doorsnee (donder)wolken ingeruild voor een straffe portie sneeuw. Gisteren hadden we de hele dag chiro en in de namiddag hebben we ons programma door een dik wit sneeuwdeken wat omgegooid: sneeuwballengevecht! Heel idyllisch allemaal en een fijne vroege winterprik, al heb ik er ook een minder leuk staartje aan overgehouden. Een onelegant slippertje met mijn fiets heeft voor een pijnlijke schouder, blauw been en stijve billen gezorgd. Niet echt ideaal, hopelijk gaat het snel over...

Heb zaterdag trouwens de foto's van het feest van je opa afgewerkt en de cd's bij je thuis gebracht. Je zult ze dan waarschijnlijk volgend weekend te zien krijgen. Maar op de blog stond al iets, dus de primeur is er al af...

Daag,
Jozefien