maandag 17 november 2008

Mijn ferjaardahsfeesje !!!





Hiep hiep hoera,
er was er eentje jarig :)
Jawel, afgelopen vrijdag mocht ik twintig kaarsjes uitblazen. Twintig; dat wil zeggen: gedaan met het tiener zijn, het eentje komt niet meer terug. Ook speciaal dat ik die dag in het buitenland vierde. De dag zelf was niet zo speciaal: gewoon naar de les geweest (wel de laatste les geskipt, wegens te moe en ik was lichtelijk aan het freaken over hoe ik alles op tijd ging klaar krijgen zonder zelf de controle te verliezen.) Even geslapen en er dan - samen met Sonja weliswaar - ingevlogen: heel het appartement gepoetst, mijn kamer leeggehaald (want ik moest mijn dertig gasten toch ergens kunnen steken?), de kamers versierd en de hapjes voorbereid (chips in de vorm van 'batatas fritas' en Belgische chocolade; bem-vindo na Bélgica!).
Het feestje was een succes: iedereen vond de weg naar mijn kot redelijk makkelijk (vond ik toch, want als je de eerste keer de straatjes moet doen, is het geen lachertje), ze waren vol lof over de ligging van de flat, het uitzicht met balkon, de houten vloeren (hoewel sommigen wel een beetje ver gingen: met porto en rode wijn op de vloer morsen scoor je geen punten!) en de sfeer was super.
Omdat er een paar van mijn genodigden op de dag zelf op trip naar Porto gingen, zijn ze de donderdagavond langsgekomen en gebleven tot twaalf uur. De cadeautjesbuit was ook aanzienlijk (het was een van de eerste keren dat ik daar he-le-maal niet bij heb stilgestaan: bij een verjaardag horen nu eenmaal presentjes): een ananas en een eetappelsien (toevallig -?- mijn twee favoriete fruitsoorten voor het moment), een boek van een Angolaanse schrijver, douchegel en -crème, tijdschriften, een boekje over Como ser um bébé, een tut en véél Belgische chocolade (ze dachten waarschijnlijk dat ik met massa's saudades zat; kom ik net van thuis...)
Echt blij van iets gedaan te hebben, want het blijft toch wel een speciale dag...
Voor een keer in het jaar mag je sprankelen! (en als je de foto's bekijkt, mag je dat in mijn geval redelijk letterlijk nemen)
Ik gooi er een paar sfeerbeeldjes bij...
Liefs,
M

Geen opmerkingen: